zondag 27 oktober 2013

Actie!

Tijd voor actie! Mijn beperkingen zijn no fun, maar ik ga eerlijk toegeven dat ik er de laatste maanden weinig werk van heb gemaakt om deze te trotseren. Ik kon mezelf het laatste jaar er niet toe zetten om toch het beste eruit te halen. Hoe kan dat?? Het leven is om van te genieten, en niet bedoeld om jezelf nog verder te beperken. Ik kon schijnbaar geen reden meer vinden om mezelf een schop onder m'n kont te geven en in actie te komen. 

Nu wel, en dat komt door die idiote enveloppen. Hahaha ja tis echt waar! Mijn zelfvertrouwen was beneden peil. Een scheiding, een mislukte zware operatie en het recept was compleet om te denken dat ik geen knip voor de neus meer waard was. Mijn meest gebruikte woorden/zinnen het afgelopen jaar(en stiekem ook het jaar ervoor):kan ik niet, sorry, au, zal ook wel niet goed gaan....

Wat deden die enveloppen dan? Heel simpel. Ik dacht, sterker nog ik was ervan overtuigd, dat ik nooit meer in de keuken zou staan om lekker te koken. Nu moest ik. Ik draai m'n hand er niet meer voor om! No problem, ik doe het wel. 
Wow, ik ben dus toch ergens goed voor! De zin kwam terug om meer uit m'n dag te gaan halen. Maar wat dan zoal?

-iedere dag vroeg douchen en me klaar maken voor de dag

-iedere dag 'iets' schoonmaken

-iedere dag oefeningen doen, die me sterker maken

-iedere week minimaal 1x m'n gezicht weer eens laten zien bij iemand

-iedere week werk maken van 1 van de fantastische pins die ik heb op Pinterest

Dat klinkt toch makkelijk he?  Ja als je gezond bent ;). 

Ik ga ervoor, ik kan het! 

2 opmerkingen:

  1. Ik heb bewondering voor je !!!! Plan de campagne maken!! Dat werkt echt. Ik heb het zeker minder slecht getroffen dan jij, maar twee jaar niet kunnen lopen en zeker dan ook geen normale dingen kunnen doen hakt er in. Beter worden gaat zooooooo langzaam. Gelukkig heb ik mijn werk kunnen houden ( vijf dagen schoonmaken) door een baas die zag dat ik er geen loopje mee nam. Voor het eerst vorige week heb ik na mijn werk, weer wat thuis kunnen doen. ook ik had een plan gemaakt. iedere dag wat schoonmaken, koken voorbereiden. en af en toe gaan zitten. Ik moet wel anders is het de andere dag bal. Maar heel langzaam begint het toch te werken. Die schop die je jezelf moet geven. Anders lig ik savonds in bed te balen. Ik maak veel briefjes. doe dit, doe dat....makkelijk is anders maar het moet. houd vol !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zegt het precies goed, steeds 's avonds de balen ervan hebben. Ik kon de motivatie niet meer vinden, nu gelukkig wel. Dat jij ook zo te werk bent gegaan en je doel hebt bereikt, is ontzettend motiverend. Bedankt voor het plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen