vrijdag 25 oktober 2013

Recht op huurtoeslag, let op!

De belastingdienst maakt het ons allemaal zo gemakkelijk, ja echt! Je kan inloggen met je digid en voilĂ  je overzicht. Iets aanpassen geen probleem, houdt er wel rekening mee dat dit 8 weken kan duren....als ze het dan ook echt doen.

Ik heb in de periode dat ik alleen was een goede band met ze opgebouwd. Op een gegeven moment had ik meer contact met hun als met mijn familie. Zot werd ik vd aanpassingen die ik doorgaf en niet goed binnenkwamen. Maar ik heb 1 les geleerd. Ga niet af op hun proefberekening!

In mijn geval was er sprake van een toeslagpartner die nog meetelde voor een bepaald jaar. Gezien mijn lage uitkering ging ik ad slag om te kijken waar ik recht op had. Ok....niks dus dankzij mijn toeslagpartner. Wij waren nog niet gescheiden van tafel en bed. 

Aangezien ik nu ziek ben en er geen ellenlang verhaal van ga maken, maar wel graag wil dat mensen dit weten...

Huurtoeslag heb je WEL recht op, als je nog toeslagpartner van elkaar bent maar gescheiden woont. Daarvoor moet je niet van tafel en bed gescheiden zijn!
Maw, de echtscheiding hoeft nog niet ingediend te zijn. 
Dit is de enige uitzondering op de regel. Helaas geeft hun proefberekening dit niet aan.

Ik heb nu een bedrag aan huurtoeslag ontvangen met terugwerkende kracht. Natuurlijk heel fijn, maar ik had het liever gekregen op het moment dat ik dit echt nodig had.

Voor meer informatie kan je altijd de belastingdienst bellen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten