woensdag 30 oktober 2013

Spaardoelen bereikt

Het is bijna niet te geloven, maar eind deze maand zijn de spaardoelen bereikt. Afgezien van de buffer, veranderen de doelen hier met de regelmaat vd klok. De buffer wil ik kost wat kost op 10.000 euro houden. Waar dat nou precies op gebaseerd is weet ik eigenlijk niet. Best raar. Misschien klinkt dat getal gewoon mooi in de oren? 

We zitten nu boven dat bedrag, en ik vraag mezelf nog dagelijks af waar we dat aan gaan besteden. Best leuk, want door extra geld heb je weer wat te dromen!
Voor onderhoud van de auto, eigen risico, en andere leuke grappen willen we 1500 euro apart hebben staan. Ook dit bedrag is er. Nu zijn we voor 'iets' aan het sparen, maar wat??

Het geeft me een heerlijk gevoel van vrijheid. De afgelopen jaren zijn er talloze situaties geweest, waarin het meer dan fijn was geweest als er geld op de bankrekening had gestaan. Vooral mijn ziek zijn was en is een lekkere geldklopper. Wat was hulp welkom geweest! Maar helaas, geen geld voor. Daardoor moest mijn vriend zich in alle bochten wringen om 's avonds om 9 uur eindelijk te kunnen zeggen dat het genoeg was voor vandaag. Extra hulp bij mijn revalidatie, dat was ook geen mogelijkheid. Dat had ons iedere maand zo'n 240 euro gekost. Lang leve de zorgverzekering! Die ook mijn beurs weet te vinden. Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wat deze nog wel vergoed.
Half november ga ik alle verzekeringen eens goed vergelijken.

Het idee dat het nieuwe jaar van start gaat met spaargeld op de bank, stelt me gerust. Eens geen zorgen als er een onverwachte rekening aan dient, als we hulp nodig hebben, als de computer het begeeft...

We sparen door en we zullen vanzelf wel zien waarvoor.


1 opmerking:

  1. Fijn gevoel hè. Hebben wij ook. Gewoon gestaag verder gaan en die wensen komen heus ook wel. En heb je geen wensen, dan groeit dat potje gewoon verder.

    BeantwoordenVerwijderen